Browsing by Author "Nasery, Mohammad Manzoor"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Eğimli Arazilerde Kaya Tutucu Toprakarme Duvarların Uygulanabilirliği ve Alternatif Kaya Islahı Çözümleriyle Karşılaştırılması: Kanlıpelit Örneği(Doğal Afetler ve Çevre Dergisi, 2021-01-25) Çelik, Muhammet; Nasery, Mohammad ManzoorToprakarme duvarlar kaya düşmesi afetini engellemek için kullanılan yüksek enerji sönümleme özelliğine sahip masif yapılardır. Toprakarme duvarların taban genişlikleri fazla olması nedeniyle kaya düşmesinin yaşandığı eğimli arazilerde uygulanmasında çeşitli sıkıntılar doğmaktadır. Bu çalışmada, eğimli arazilerde toprakarme duvarların uygulanabilmesi için geliştirilmiş çözüm örnek bir proje üzerine incelenmiştir. Buna göre eğimli arazide 6 m yüksekliğinde taş istinat duvarı ve dolgu yapılarak düz bir platform elde edilmesi ve toprakarme duvarın platform üzerine yapılması projelendirilmiştir. Platform yapılmadan önce 8 adet en kesit üzerine kaya düşme analizleri gerçekleştirilerek kayanın sıçrama yüksekliği, hız ve toplam kinetik enerji değerleri elde edilmiş, daha sonra platform imalatı bitirilmiş, aynı analizlerle elde edilen veriler karşılaştırılmıştır. Yapılan çalışmada oluşturulan bu platform kayaların sıçrama yükseklikleri değerlerini %83, kinetik enerji değerlerini %62 ve hız değerlerini %42 oranında azaltmıştır. Çalışmanın ikinci kısmında projelendirilen platform üzeri toprakarme duvarın maliyeti alternatif projelerin maliyetleri ile karşılaştırılmıştır. Buna göre 6 metre betonarme duvar arkasına dolgu ve üzerine 3 metre yüksekliğinde çelik bariyer yapılmasından %60.8 oranında ve 6 metre yüksekliğinde çelik bariyer yapılmasından ise %74.5 oranında daha az maliyetli olduğu görülmüştür. Yapılan çalışmanın sonunda; Çelik bariyerler, kaya çarpmaları sırasında boyca azalmaları, ilk yapım ve bakım onarım maliyetleri, ithal edilmeleri ve doğaya uyumu gibi çeşitli konularda toprakarme duvarlara göre dezavantajlıdır. Bu nedenle oluşturulan platform üzerinde toprakarme duvar yapılmasının hem güvenlik açısından hem de maliyet açısından üstün bir ıslah yöntemi olduğu ortaya çıkmaktadır. Çalışma kapsamında geliştirilen yöntem Trabzon İli Maçka İlçesi Güney Mahallesinde kaya ıslahı projesinde uygulanmıştır.Item Evaluation of Load-Transfer Efficiency of Steel Mesh Reinforced Contraction Joints in Concrete Pavement: Accelerated Pavement Test and FE Analysis(Teknik Dergi, 21-11-01) Çelik, Muhammet; Seferoğlu, Mehmet Tevfik; Akpınar, Muhammet Vefa; Nasery, Mohammad Manzoor; Seferoğlu, Ayşegül GüneşTransverse contraction joints are by far the most common type of joint in jointed plain concrete pavements. Early loading of contraction joints can create a weakened vertical plane and later grow as a full-depth crack. In this study, load transfer efficiency (LTE) of steel mesh reinforced transverse contraction joints were studied at accelerated pavement tests (APT). 3D finite element (FE) model of jointed plain concrete pavement (JPCP) was developed to study deflections and crack propagation in just under the joint of the concrete pavement. The APT tests were focused on the LTE values before and after the crack initiation under the contraction joint region. Experiments were performed on three slabs in which two of these slabs were prepared without reinforcement and one of them was reinforced with steel mesh. Data generated by APT was used for verification of crack propagation modeling in the finite element analysis. Steel mesh reinforced slab gave the lowest vertical deflections (51μm) and highest LTE (91.56%). The LTE value in the reinforced slab after 25,000 passes was 13.63% higher than the average of unreinforced slabs. The findings suggest that the load transfer efficiency was found to be a complex parameter and should be interpreted together with average displacement values when contraction joints are evaluated at early traffic loadings.