İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi by Author "Darı, Abdülhakim Bahadır"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
Item 1929 BÜYÜK BUHRANI’NDAN SONRA ALMANYA KOMÜNİST PARTİSİ’NİN SEÇİM KAMPANYALARI(Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 2021) Karaca, Mustafa; Darı, Abdülhakim Bahadır; Çakı, CanerÇalışmada 1929 Büyük Buhranı’ndan sonra KPD’nin seçim kampanyalarında ne tür bir temel vaade yöneldiği ve bu temel vaadini ne şekilde sunduğunun ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışmada 14 Eylül 1930, 31 Temmuz 1932 ve 6 Kasım 1932 tarihlerinde Almanya’da gerçekleştirilen federal seçimlerde KPD’nin seçim kampanyalarında kullanılan posterleri incelenmiştir. Posterler, ABD’li dilbilimci Charles William Morris’in üç göstergebilim boyutu (sözdizimsel, anlambilimsel ve edimbilimsel) üzerinden analiz edilmiştir. Çalışmada elde edilen bulgularda, KPD’nin posterler üzerinden komünist yönetimi yücelttiği ve komünist yönetim olarak da Sovyetler Birliği’ni idealize ettiği ortaya çıkmıştır. Komünist rejim altında yönetilen Sovyetler Birliği’nde 1929 Büyük Buhranı’nın etkisinin sınırlı olduğu düşünüldüğünde çalışmada posterler üzerinden KPD’nin liderliğinde Almanya’da da komünist bir yönetimin kurulmasıyla ülkede ekonomik buhranın etkili olamayacağı temel mesajının verildiği sonucuna ulaşılmıştır.Item BÜYÜK VATANSEVERLİK SAVAŞI’NDA SAVAŞ SUÇU BAĞLAMINDA SOVYETLER BİRLİĞİ PROPAGANDASINDA NAZİ ALMANYA’SININ SUNUMU(2021) Karaca, Mustafa; Çakı, Caner; Darı, Abdülhakim BahadırBüyük Vatanseverlik Savaşı, Sovyetler Birliği’nin İkinci Dünya Savaşı sırasında Nazi Almanya’sı ve müttefiklerine karşı verdiği mücadele dönemini ifade etmektedir. Bu dönemde Sovyetler Birliği, Nazi Almanya’sına karşı çeşitli propaganda faaliyetleri gerçekleştirmiştir. Nazilerin savaş sırasında savaş suçu işlediğine yönelik söylemlerin ortaya konulması da bu propaganda faaliyetlerinden bir kısmını oluşturmuştur. Bu süreçte Sovyetler Birliği’nde hazırlanan çeşitli propaganda posterlerinde Alman ordularının Sovyetler Birliği içerisinde savaş suçu işlediği iddia edilmiştir. Çalışma kapsamında Büyük Vatanseverlik Savaşı sırasında Sovyetler Birliği’nde hazırlanan propaganda posterlerinde Nazi Almanya’sının savaş suçu bağlamında hangi yazılı ve görsel göstergeler üzerinden sunulduğunun ve Sovyetler Birliği’nin savaş suçu propagandası üzerinden Sovyetler Birliği halkına hangi mesajları vermeye çalışığının ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışmada örneklem olarak belirlenen propaganda posterleri ABD’li dilbilimci Charles Sanders Peirce’in göstergebilim kavramları ışığında savaş suçu boyutunda analiz edilmiştir. Elde edilen bulgularda propaganda posterleri üzerinden Nazi Almanya’sının sivillere zulmeden ve onları katleden katillerin ülkesi olarak sunulduğu ortaya konulmuştur. Bu şekilde Sovyetler Birliği’nin savaş suçu propagandası üzerinden Nazi Almanya’sına karşı Sovyetler Birliği halklarını topyekûn bir mücadeleye çağırdığı sonucuna ulaşılmıştır.Item KAMU KURUMLARINDA KARİZMATİK LİDERLİĞİN ÖRGÜT KÜLTÜRÜ ÜZERİNE ETKİSİ; YALOVA İLİ ÖRNEĞİ(Anadolu Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 2021) Darı, Abdülhakim Bahadır; Koç, OlcayLiderliğe olan ilgi, 20. Yüzyılda daha da büyümeye başlamıştır. 1900’lerde liderliğin kişilerde doğuştan var olduğuna inanılır, o dönemin araştırmacıları ağırlıklı olarak insan psikolojileri üzerinde derin araştırmalar yapmışlardır. Sonraki yıllarda özellikle Amerikalı araştırmacılar liderliğin doğuştan değil sonradan öğrenilen bir davranış olduğu ve var olan liderlerin diğer kişilerden çok farklı olmadıklarını tespit etmişlerdir. Yöneticilerin astları üzerinde iş eğilimli mi yoksa emir verme eğilimli mi oldukları üzerine odaklanılmıştır. Karizmatik liderlik modelinin ortaya çıkma nedeni, kitleler üzerin ünlü bir spiker ya da oyuncunun etki yaratması değil, duruş, hayat felsefesi, hayati değerleri ile insanlar üzerinde değiştirici ve tamamlayıcı etkiler yaratan liderin var olmasını gerçekleştirmektir. Bu alanda yapılan tüm çalışmalarda karizmatik lider özellikleri taşıyan kişilerin gözlenebilir ve açıklanabilir tavırlar ortaya koydukları anlaşılmıştır. Karizmatik lider, geleneksel siyasal sistemden, modern siyasal siteme geçiş aşmasında var olan tabuları yıkarak, yerine daha yaratıcı ve etkili değerler zinciri koyarak varlığını sürdürmeye devam eder. Ölçüt olarak karizmatik lider ortaya koyduğu başarı ve sonuçların kurumsal yapı üzerinde ne kadar etki bıraktığı ve ne kadar ses getirdiği üzerinde yoğunlaşmaktadır. Yapılan bu tez çalışması, Yalova ilindeki 7 kamu kurumu içerisinde çalışan 152 kamu personeli üzerinde 40 sorudan oluşan bir anket uygulaması yapılmıştır. Çalışmanın amacı kamu kurumu çalışanlarının örgüt kültürüne yönelik ve örgüt liderleri ile olan ilişkilerinin olumlu ve olumsuz yanlarının saptanmasıdır. Böylelikle çalışan verimliliğinin arttırılması, örgüt içerisinde sosyal bağların geliştirilmesi, çalışanların kendi aralarında ve liderleri ile olan ilişkilerinin güçlendirilmesi, karizmatik liderliğin çalışanlar üzerinde bıraktığı etkilerin incelenmesi alanında kazanımlar sağlanması hedeflenmiştir. Anket çalışmamız SPSS programında faktör analizi, korelasyon ve regresyon analizi uygulanmıştır. Katılımcıların demografik bilgilerine yer verilmiştir. Araştırmada kullanılan Örgütsel Kültür ve Karizmatik Liderlik ölçeklerinin “yüksek güvenilir” düzeyinde (>0,80) olduğu anlaşılmaktadır. araştırmaya katılanların Örgütsel Kültür ve Karizmatik Liderlik ölçek ve boyutlarının ortalamalarına yer verilmiştir. Karizmatik Liderlik ölçeğinin boyutlarından en yüksek ortalama “Vizyon Belirleme” en düşük ise “Sıra Dışı Davranışlar Sergileme” boyutudur. Cinsiyete göre karizmatik liderlik ve örgütsel kültür algısı bağımsız t-testi ile karşılaştırılmıştır. Analiz sonuçları incelendiğinde öğrencilerin karizmatik liderlik ölçeği ve Çevresel Duyarlılık, Sıra Dışı Davranışlar Sergileme, Kişisel Risk Üstlenme boyutları cinsiyete göre istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde farklılaştığı anlaşılmaktadır (p<0,05).Item Marka Şehir Olma Sürecinde Dijitaleşme ve Yeni Medyanın Rolü(Eğitim Yayınevi, 2021) DAVULCU, Ebru; Darı, Abdülhakim BahadırŞehir markalaşması, kapitalist ekonomik düzeninin bir parçası ve şehirlerarası rekabetin artmasının bir sonucu olarak, bir şehrin imaj ve kimlik çalışmaları perspektifinde cazibesinin artırılması çalışmalarını içermektedir. Şehir markalaşması, tarihi, turistik mekanların tanıtılması, yöresel ürün ve hizmetlerin duyurulması hedeflerini kapsayarak, şehrin yaşam kalitesini artırıp, ekonomik açıdan canlanması, şehirde yaşayanlara ek ekonomik faydalar ve şehre yatırım olanaklarının artırılmasının sağlaması bakımından oldukça önemlidir (Akçi, Uluışık, 2016, 356). Şehir markalaşması sayesinde yatırımların artırılmasının yanı sıra, şehre kısa ve uzun dönemde gerçekleştirilecek ziyaretler, şehirde yaşamak isteyenler de artırılmak istenmektedir.Item NAZİ ALMANYA’SINDA YAHUDİ İŞYERLERİNE YÖNELİK BOYKOT PROPAGANDASI(İKSAD YAYINEVİ, 2021) Gülada, Mehmet Ozan; Darı, Abdülhakim BahadırNasyonal Sosyalizm ideolojisini benimseyen Nasyonal Sosyalist Alman İşçi Partisi (NSDAP), Alman siyasetinde antisemitist söylemlere yönelmiştir. NSDAP, Yahudi karşıtı söylemlerinde Yahudilerin Almanya için tehdit olduğu ileri sürmüş, bu nedenle Yahudilerin Almanya’da çeşitli haklarının ellerinden alınmasını savunmuştur. 30 Ocak 1933 tarihinde NSDAP’nin Almanya’da iktidara gelmesinden sonra da Yahudi karşıtı söylemler, resmi uygulamalara dönüşmüş ve Yahudiler çeşitli açılardan Almanya’da dışlanmıştır. NSDAP’nin Yahudilere yönelik dışlayıcı politikalarından biri Yahudi işyerlerine yönelik boykot olmuştur. Bu süreçte Naziler, Yahudilere yönelik gerçekleştirdikleri ekonomik boykotla Alman halkının Yahudi işyerlerinden alışveriş yapmasını engellemeye çalışmıştır. Boykot sürecinde Naziler çeşitli propaganda faaliyetleri gerçekleştirmiş ve Alman halkının Yahudiler yerine Alman dükkânlarından alış veriş yapmalarını teşvik etmiştir. Nazi propagandası üzerine uluslararası alanda geniş bir akademik literatür bulunmaktadır. Bunun yanında son yıllarda ulusal çalışmalarda da Nazi propagandasını konu alan çeşitli akademik çalışmalar gerçekleştirilmiştir. Çalışmada Nazi Almanya’sında Yahudilere karşı ekonomik boykota yönelik gerçekleştirilen propagandaya ışık tutulması amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışma kapsamında Nazi Almanya’sında Yahudilere yönelik ekonomik boykotu konu alan posterler, göstergebilim yöntemi kullanılarak propaganda boyutunda analiz edilmiştir. Propaganda posterlerinde Alman halkının Yahudilerden alışveriş yapmalarının önüne geçilmesi ve Alman dükkânlarından alışveriş yapılmasının teşvik edilmesi amacıyla hangi söylemlere yer verildiğini ortaya konulmasına çalışılmıştır.Item Soğuk Savaş Döneminde Sovyetler Birliği\u2019nin ABD Karşıtı Propagandasında Duygu Merkezli Dil Kullanımı(International Journal of Political Studies, 2021) Karaca, Mustafa; Çakı, Caner; Darı, Abdülhakim BahadırDuygu merkezli propaganda, en kısa tanımıyla korku, hüzün, öfke gibi çeşitli duyguların ön plana çıkarılarak kitlelerin belirli bir konuda ikna edilmeni ifade etmektedir. Bu süreçte bireyin duygularının karar alma sürecine doğrudan etki etmesine çalışılmakta ve bireyin istenilen yönde düşünce, tutum ve davranışı benimsemesi amaçlamaktadır. 20. yüzyılda duygu merkezli propagandada çeşitli ülkeler tarafından düşman inşasında kullanılmıştır. Bu ülkelerden biri de Sovyetler Birliği’dir. Sovyetler Birliği, Soğuk Savaş döneminde kamuoyunda ABD karşıtlığını güçlendirmek amacıyla duygu merkezli propagandadan etkin bir şekilde yararlanmıştır. Çalışmada Soğuk Savaş döneminde Sovyetler Birliği’nin ABD karşıtı propagandasında duygu merkezli propagandadan ne şekilde yararlandığı ortaya konulmaya çalışmıştır. Bu şekilde Soğuk Savaş döneminde Sovyetler Birliği’nin ABD karşıtı duygu merkezli propaganda kullanımına ışık tutulması amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışmada Soğuk Savaş döneminde Sovyetler Birliği’nde ABD karşıtı hazırlanan propaganda posterleri duygu merkezli propaganda bağlamında göstergebilim yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Elde edilen bulgularda, Sovyetler Birliği’nin duygu merkezli propagandasında öfke duygusunun ön plana çıkarılarak ABD’ye karşı nefret söylemine yer verdiği ortaya çıkarılmıştır.