Marka Şehir Olma Sürecinde Dijitaleşme ve Yeni Medyanın Rolü
Loading...
Date
2021
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Eğitim Yayınevi
Abstract
Şehir markalaşması, kapitalist ekonomik düzeninin bir parçası
ve şehirlerarası rekabetin artmasının bir sonucu olarak, bir
şehrin imaj ve kimlik çalışmaları perspektifinde cazibesinin
artırılması çalışmalarını içermektedir. Şehir markalaşması, tarihi,
turistik mekanların tanıtılması, yöresel ürün ve hizmetlerin
duyurulması hedeflerini kapsayarak, şehrin yaşam kalitesini
artırıp, ekonomik açıdan canlanması, şehirde yaşayanlara ek
ekonomik faydalar ve şehre yatırım olanaklarının artırılmasının
sağlaması bakımından oldukça önemlidir (Akçi, Uluışık, 2016,
356). Şehir markalaşması sayesinde yatırımların artırılmasının
yanı sıra, şehre kısa ve uzun dönemde gerçekleştirilecek ziyaretler,
şehirde yaşamak isteyenler de artırılmak istenmektedir.
Description
Keywords
Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES